Roman Baracskai – pracovní přehled
Období 2004 – 2008
V prostředí IT se pohybuji od roku 2004, kdy jsem se čerstvě vrátil z několikaletého pobytu v USA, Chicago. Jako začátečník v html kódování jsem se po velmi intenzivní době sebevzdělávání dostal, pod záštitou vývojářské firmy NetDirect, k lokálním ČR projektům typu Horská střediska Figura, výlovní oblast Třeboňsko, Klub Parník apod. Následně pak k větším projektům jako Raiffeisen stavební spořitelna, Hospodářská komora, Magazín Svět Bydlení…
Už tenkrát jsem dbal na správnou validitu html kódu (dle pravidel W3C) a sémantiku (struktura kódu ovlivňující SEO) v době, kdy se jednotlivé tehdejší internetové prohlížeče přely, jak data správně zobrazovat. Projekty přibývaly a bylo taktéž potřeba vést průběžnou evidenci s termíny v helpdeskovém systému. I v oblasti Seo (úpravy obsahu pro vyšší pozice ve vyhledávačích) bývalo mnoho dark technik, které jsou dnes již nemyslitelné.
Období 2008 – 2010
Po vytvoření několik vyšších desítek webových větších či menších projektů jsem potřeboval změnu a v roce 2008 nastoupil do nadnárodní společnosti TietoEnator jako Tester webových aplikací s denní komunikací v anglickém jazyce a absolvoval mezinárodní certifikát ISTQB Certified Tester. Zde jsem dostal náhled na lidské chyby jako na běžnou nedílnou součást procesu vývoje webových aplikací a seznámil se s metodami řízení vývoje systémů a webových projektů jako např. metodiky Agile a Scrum (wikipedie).
Období 2010 – 2015
2010 opět návrat do vývojářské firmy NetDirect (později nadnárodní Allegro Group) jako Customer Support pro podporu nového produktu e-commerce řešení a současně jako kodér – implementátor na míru vytvořených grafických šablon. Téměř okamžitě jsem se stal pravidelným „vyslancem“ společnosti na obchodně/marketingové a technické hromadné konzultace s klienty v Praze. V této době práce i na PPC kampaních, kde jsem využil čerstvé znalosti z pokročilé certifikace. Některé turbolentní situace v oddělení klientské podpory mne velmi prověřily a nasměrovaly skoro až k metodě stoického myšlení 🙂
Období 2015 – současnost
2015 opět potřeba změny a jako OSVČ poskytuji klientům technické a marketingové služby a věnuji se i vlastním webovým projektům – Seo a Copywriting, PPC, WordPress Web Design a ostatní mé uvedené služby internetového marketingu.
Když nepracuji
Ve volných chvílích rád cestuji, objevuji místní kuchyni, architekturu měst nebo přírodu, poslouchám hudbu a jako bývalý vítkovický fotbalista I. ligy dorostenců si občas zahraji i fotbal nebo futsal.
Závěrečná připomínka:
V dnešní době již lze velmi rychle do několika dnů zprovoznit pěkný responzivní (mobilní) designový e-shop nebo prezentační web (služba WordPress Web Design) s již navrhnutým atraktivním UI (User Interface – vzhled) a doplněným UX (User Experience – funkce/interakce).
Aby byl však funkční resp. výdělečný nebo navštěvovaný, je vhodné mít správnou alespoň základní obchodní/marketingovou vizi ideálně hned od počátku, ověřovat si pravidelně její správnost a systémově pracovat s interním nebo externím týmem se shodným cílem.
Doby, kdy se vystavěl e-shop nebo web bez analýzy konkurence, typologie potencionálních zákazníků (person) a stanovení hlavních a vedlejších komunikačních/prodejních kanálů pro B2C a B2B jsou naštěstí už pryč (anebo alespoň v menší míře).
Realizace a rozšíření této vize je standartně součástí mého dodávaného projektového marketingového plánu včetně další vhodné strategie.
Těším se na případnou spolupráci
Roman Baracskai – Profi IT Consulting – Internetový marketing