Srovnávače – okamžitý prodej produktů na Heureka.cz, Zbozi.cz, Google Nákupy
Zbožové srovnávače usnadňují zákazníkům porovnávání produktů a cen z různých e-shopů a zkušeností s produktem před zakoupením. Po zadání hledaného produktu do vyhledávání nebo po vybrání v navigačním menu srovnávače se zobrazí seznam nabídek s relevantními produkty a informacemi jako jsou ceny, dostupnost, recenze a hodnocení obchodů.
Názvy produktů a produktová karta srovnávače
E-shop musí mít produkty správně logicky nazvané dle pravidel porovnávačů (nejlépe i s uvedením Ean), aby došlo k produktovému spárování k tzv. produktové kartě produktu na srovnávači. Jen takto se produkt zasílaný pomocí formátu XML správně zobrazí mezi nabídkami ostatních e-shopů pro produktovou kartu vytvořenou srovnávačem. V opačném případě se produkt taktéž zobrazí, ale jen v tzv. fultextovém hledání bez napojení na produktovou kartu srovnávače.
Parametry produktů, dostupnost a dopňkové informace
Pro možnost nalezení produktů pomocí detailnějších kategorií a filtračních parametrů srovnávače, je vhodné na e-shopu nastavit parametry produktů tak, jak je srovnávače definují u každé sortimentní kategorie. Dostupnost se nejčastěji v e-shopu uvádí v hodinách a to ve formě doby, kdy bude produkt připraven k expedici a doby, kdy bude produkt u zákazníka. V Google Nákupech se u neskladových položek používají dostupnosti s názvy „Předobjednávka“ nebo „Doobjednávka“. Chcete-li se odlišit od konkurenčních nabídek, používejte zviditelnění pomocí volitelných polí srovnávače a napište přidanou hodnotu nákupu ve Vašem e-shopu.
Recenze e-shopu
Recenze e-shopu hrají klíčovou roli v nákupním rozhodování zákazníků. Posilují důvěryhodnost vašeho e-shopu a dále podporují prodej. V případě negativních recenzí je vhodné reagovat věcně a jasně s pravdivým stavem, aby negativní recenze měla co nejmenší dopad na další prodeje. Recenze lze také automaticky importovat a vizuálně zobrazovat přímo na e-shopu.
Doporučené a sponzored nabídky
V některých případech může být cena produktu vyšší a Váš e-shop se nemusí v produktové kartě zobrazovat mezi prvními nabídkami ostatních e-shopů. V tomto případě je možné využít sekci Doporučené nabídky, která se zobrazuje před seznamem nejlevnějších nabídek a vhodným navýšením ceny za proklik se Váš záznam dostane do popředí. Dále je možné mít záznam na prvním místě v produktové kartě s označením „sponzored“.
Ve většině případů zákazníci nerealizují nákup dražších produktů hned na poprvé. U zákazníků, kteří překlikli na Váš e-shop je vhodné nasadit PPC reklamu s uvedeným produktem nebo produkty a připomínat se v tzv. obsahové síti na webech, které umožnují zobrazovat reklamu.
PPC reklama – efektivní využití pro budoucí nové i stávající návštěvníky