Reklamní PPC sdělení se správným cílením
Jedná se o placené reklamní texty, slogany, obrázky a krátké videa zobrazující se na základě uživatelského vyhledávání a procházení webů a to nejen při vyhledávacích dotazech v samotném vyhledávači a přidružených službách (youtube apod.) ale i na dalších webových projektech, které umožňují tyto reklamy zobrazovat (obsahová sít Google a Seznam) a v poštovních webových službách (seznam, gmail apod.). Blok reklam je vždy označen slovem „Sponzorováno“ nebo „Reklama“.
Zobrazování konkrétních reklam se řídí podle nastavení Vašeho prohlížeče, odsouhlašení reklam dle Vašich preferencí u obou hlavních vyhledávačů, povolování cookies a nastavení cílení u PPC specialisty. PPC reklama je silnou reklamní marketingovou metodou v případě, že je cílení a obsah reklamního sdělení nastaveno správně.
Často se tedy můžete setkat s textovou reklamou nad výsledkami neplacených záznamů v klasickém textovém vyhledávání vyhledávače, se zobrazováním seznamu produktů z e-shopu, které jste dříve prohlížel(a) nebo s reklamními bannerami nejčastěji v pravé nebo prostřední části webových portálů a stránek. Umístění reklam je odlišné u mobilní a desktopové (PC) verze.
Google Ads – obsahová kampaň – mobilní verze:
Je pro mne PPC reklama vhodná?
Jednoznačně Ano, je to další kombinace marketingového mixu, který doplňuje metodu SEO a ve vyhledávači při vyhledávání frází tak Vaše záznamy pokrývají větší plochu, což znamená vyšší pravděpodobnost prokliku na Váš web nebo e-shop. Dále v obsahové síti tedy na jiných portálech a webech dochází k oslovování nového zákazníka nebo k připomínce u zákazníka, který Váš web/e-shop již navštívil. Zároveň dostává sdělení i do své emailové schránky.
Správné cílení je základ:
Pro efektivní cílení kampaní bez zbytečně vysokých nákladů využívám všechny vhodné možnosti nabízené segmentace a vytvořená publika podle typu kampaní a některé předem označené možnosti u všech typů kampaní naopak ruším. U segmentací využívám kombinace možností Výběr webů, které potenciální návštěvníci mohou procházet, konkrétní vyhledávací dotazy (klíčovky) nebo zájmy/záměry nákupů. Dále věk, vzdělání a případně témata zájmů a to vše dle vhodnosti s podmínkou „A zároveň“ nebo „Nebo“. Samozřejmostí je u kampaní vyloučení slov, které mohou být součástí hledacích frází nebo nechtěné zobrazování reklam u mob. aplikací, které často bez žádoucího výsledku finance jen „sežerou“.

Kolik mne to bude stát a co mi to přinese?
Záleží na Vašem rozpočtu. Platí se za každý klik na reklamu, která směřuje na Váš web. Nicméně vzhledem k různorodosti oborů a občasné vyšší konkurenční soutěži osobně volím opatrný postup s postupným navyšováním investic. Z počátku tedy investice v menší míře a jakmile dochází k (měřitelným) proklikům a hlavně k objednávkám, pak doporučím investici navýšit. V mnoha případech se nákup nerealizuje hned na poprvé, proto následně působí tzv. retargetingová kampaň s produkty nebo službami, které potenciální zákazník na Vašem webu nebo e-shopu navštívil.
Seznam Sklik nebo Google Ads?
Obě reklamní služby mají své pozitiva a vhodné možnosti využití. Z pohledu celkového rozdělení trhu pokrytí reklam vyhrávává google v poměru cca 70:30%. Obecně je Sklik vhodný pro uživatele e-mailů na seznamu a naopak pro uživatele gmailu pochopitelně Google Ads. Vyhledávač Google je využíván pro odbornější vyhledávání. Seznam a jeho Sklik je zas o něco lepší v obsahové síti českých projektů.
Co potřebuji k působivé PPC reklamě?
Důležité jsou vhodné podklady k vytvoření bannerů, tedy ostré loga a výstižné obrázky/fota, ideálně i reklamní videospoty pokud existují a dobře zpracovanou existující konkrétní stránku na kterou chcete zacílené zákazníky směrovat.
PPC reklama Sociální sítě
Stejně podobně jako Google Ads nebo Seznam Sklik fungují PPC u sociálních sítí. Mimo klasické postování příspěvků, komentování, likování, sdílení a přesdílení, lze stejně dobře zacílit i na potenciální zákazníky z více oblastí, které chcete oslovit vhodnou PPC reklamou.