E-shop s téměř 90 tisíci produkty – It-market.cz

Správa a optimalizace e-shopu s téměř 90 tisíci produkty vyžaduje zcela jiný přístup než u menších e-shopů s vyššími desítkami či stovkami položek. Cílem této případovky je ukázat, jak lze u těchto podobných e-shopů postupně vylepšit fungování a dosáhnout výrazného nárůstu návštěvnosti i konverzí s nejnižšími možnými náklady.

Výchozí stav

E-shop trpěl několika zásadními problémy, které bránily efektivnímu růstu:

  • Nepřehledná kategorizace a filtrace:
    Zákazníci se na webu často cítili ztraceni, jako ve skladu s obrovským množstvím produktů. Chybělo intuitivní třídění, popisy kategorií a doporučení, které by zákazníkovi usnadnilo výběr a zobrazilo pouze několik vyfiltrovaných produktů v logickém uspořádání.
  • Nevhodné názvy produktů:
    Mnoho produktů mělo názvy a další informace, které nebyly optimalizované pro porovnávače zboží a zhoršovalo jejich dohledatelnost a spárovatelnost.
  • Technické On-Site SEO a Linkbuilding:
    E-shop měl nedostatky v technickém SEO, které negativně ovlivňovaly viditelnost ve vyhledávačích. Související kategorie resp. jejich neexistující popisy také nebyly vzájemně prolinkované. Tímto se ztěžovala plynulá průchodnost nejen u zákazníků ale i u crawlerů vyhledávačů.
  • Nevyužívání analytických dat:
    Chyběly přehledné analýzy výkonnosti jednotlivých produktových segmentů, což ztěžovalo celkovou přehlednost jak si e-shop vede, jaké jsou celkové náklady a které prodejní kanály prioritizovat.

Realizovaná opatření

Na základě důkladného prověření byly postupně zavedené následující kroky:

  1. Vylepšení kategorizace:
    • Přehlednější struktura kategorií s praktickými popisy pro jakou činnost jsou produkty určeny.
    • Uvedení klíčových produktových modelů pro každou kategorii nebo výrobce.
  2. Optimalizace názvů produktů:
    • Hromadná úprava názvů produktů pro lepší spárovatelnost v porovnávačích zboží.
    • Doplnění klíčových informací, které zlepšily konverzní poměr.
  3. Technické On-Site SEO a Linkbuilding:
    • Opravy strukturovaných dat, meta tagů a URL.
    • Prolinkování sekcí s firemním webem a interní linkbuilding souvisejících kategorií
    • Správné ošetření duplicitních Url pomocí Canonical
    • Optimalizace rychlosti načítání e-shopu.
    • Nasazení nové optimalizované a strukturované xml sitemaps
  4. Implementace analytických nástrojů:
    • Nasazení monitorovacích a analytických nástrojů (Google přehledy a datové konektory propojené do vizualizačního nástroje Looker Studio).
    • Detailní sledování výkonnosti produktových segmentů v libovolném čase.

Výsledky

Postupnými úpravami se podařilo dosáhnout výrazných zlepšení:

  • Nárůst návštěvnosti:
    • Zlepšená viditelnost ve vyhledávačích (zejména google) díky opravě a optimalizaci technického on-site SEO a meta popisků produktů a kategorií včetně viditelných popisů.
    • Optimalizace produktového xml pro porovnávače zboží.
  • Vyšší konverze:
    • Vytvoření intuitivní logické struktury, popisů a doporučení usnadnilo zákazníkům rozhodování ve výběru.
  • Přehledná analytická data
    • Díky nasazeným sloučeným analytickým nástrojům je nyní možné přesně sledovat, jak si jednotlivé kategorie a produkty v průběhu času vedou a je nyní možné zaměřit se na jejich další vylepšování a stanovení prioritních kanálů.

Závěr

Případová studie e-shopu It-market.cz ukazuje, že i u velmi rozsáhlých projektů lze díky postupné systematické práci dosáhnout výrazného růstu s přesným odhadem výdajů. Klíčem k úspěchu byla kombinace datové analýzy, systematických úprav a hromadné úpravy pro porovnávače zboží. V projektu jsou stále rezervy a to především v lepším cílení PPC kampaní a lepší segmentace a automatizace e-mailového marketingu.

Ukázky výsledků z produktového kanálu Google vyhledávání – oprava technického Seo (10/2024):

Příklad přehledu dat – obecný google sortimentní přehled:

Máte podobný projekt a chcete ho posunout na vyšší úroveň s měřitelnými metriky?
Konktatujte mne nebo si zarezervujte bezplatnou konzultaci.

×

Krásný den!

Pokračujte kliknutím na mé jméno pro zobrazení Whats App komunikace na mém mobilu.

× Jak Vám mohu pomoci?